X

החיים קצרים מכדי לשתות וודקה לא טעימה

אוהבים וודקה ?

האמת היא שיש לכם סיבה טובה, זהו אחד המשקאות המבוקשים והנפוצים ביותר בעולם כיום.
אז מי המציא את הוודקה, למה כדאי לשמור אותה קפואה, איך היא קשורה לדיאטה שלכם, ואיך היא נותנת בראש יפה בסדנאות הקוקטיילים של זיו מנור, מיקסולוג ואמן אלכוהול ?  בואו נדבר על זה קצת.

לא משנה אם תשתו אותה נקייה בשוט או כמרכיב עיקרי בקוקטייל – מצפה לכם חוויה מענגת חושים

וודקה היא משקה ותיק במיוחד ולא פחות חשוב מזה, אהוב במיוחד. כמעט ואין משקה אלכוהולי שלא מוסיפים לו וודקה והאמת היא שלא משנה לאיזה סוג משקה תוסיפו אותה, היא תהפוך אוותו לקוקטייל סופר מוצלח שעושה חשק לעוד.

וודקה הוא משקה חריף ומזוקק המכיל בעיקר מים ואתנול. מכיוון שוודקה היא עתירת אלכוהול, סביר להניח שרגעים קצרים לאחר שתשתו ממנה תרגישו איך היא מתחילה לעשות את העבודה יפה יפה.

פעילות לעובדי חברה

לא בטוח מי המציא את הוודקה ומאיפה היא הגיעה אלינו, אבל היא באה עם כמה סיפורים מעניינים, למשל:

הסלאבים טוענים עד היום שבכלל אומרים "וודה" ולא וודקה. וודה בסלאבית זה מים, והסלאבים טוענים שהמקור לשם הוא "לערבב מים". גרסאות אחרות טוענות שהמילה וודקה מגיעה דווקא מהמילה הלטינית Vita, חיים.

אבל מה זה חשוב מאיפה היא הגיעה בדיוק, אם בסדנאות הקוקטיילים של זיו מנור לומדים לערבב אותה בכל כך הרבה וריאציות שלא חלמתם שאפשריות.

העמים והתרבויות ברחבי העולם ימשיכו להישבע שהוודקה שלהם, ואתם תמשיכו לחגוג את האירועים שלכם בסדנאות כיפיות ומקפיצות, ותצאו הבייתה עם חוברת מתכונים שתלמד אתכם להכין את כל המשקאות שתמיד רציתם להכין ולא הייתם בטוחים איך

רק תקפידו לשמור אותה קפואה, כן?

כדי שההנאה תהיה מושלמת והחוויה מדויקת, חשוב להקפיד לשמור וודקה במקפיא, מכיוון שהטמפרטורה הקרה מעדנת את הטעמים החריפים של המשקה.

ככל שהוודקה תהיה יותר קרה, כך היא תחליק יותר נעים בגרון וזאת בדיוק התכונה החזקה של המשקה המופלא הזה: שוט אחד או שניים ואתם מסודרים. נעים בלב, נעים בראש, והחיוך לא יורד מהפנים.

מי שלא יודע מה זה וודקה סמירנוף – שיקום רגע

כמו עם משקאות אהובים אחרים, גם וודקה מגיעה בכמה סוגים, למשל סמירנוף. כמעט בטוח ששמעתם לפחות פעם או פעמיים בחיים את המונח הזה, אבל לא בטוח שאתם מכירים את האגדה על פיוטר סמירנוף.

סמירנוף היה איכר עני, שכדי להתפרנס בכבוד, היה עובר מבית לבית ומוכר לאנשים את הוודקה שלו. הוא כל כך הצליחה, עד שהמשקה הפך למותג פורץ דרך שהמוניטין המעולה שלו נשאר חזק עד היום

יש עוד המון סוגים של וודקה, מה שאומר שמבחינתכם החגיגה פשוט לא נגמרת

תוכלו להכין משקאות צוודקה אבסולוט, שהיא וודקה שוודית על בסיס של חיטה שמכילה ארבעים אחוזי אלכוהול. וודקה אייסברג, שיא וודקה קנדית שגם היא מכילה ארבעים אחוזי אלכוהול ומופקת מגרעיני תירס ומים.

וודקה גרייגוס היא וודקה נפוצה מאד שמגיעה מצרפת. היא מופקת משעורה ומוגשת בבקבוק מיוחד שעליו מופיעים אגם ואווזי בר. וודקה ואן גוך היא וודקה הולנדית המופקת מחיטה ואילו וודקה פינלנדיה המיוצרת בפינלנד, מופקת משעורה ומכילה טעמים עשירים של ליים ומנגו.

חגיגה של טעמים, גן העדן של הקוקטיילים.

דרך אגב, אין בעיה לשתות וודקה גם אם אתם מהנודניקים האלה שסופרים את הקלוריות של כל דבר

בניגוד למשקאות עתירי אלכוהול אחרים, וודקה מכילה רק מאה קלוריות לשוט אחד. אז אם אתם בדיאטה והולכים עם מחשבון קלוריות לכל מקום, אתם יכולים לשתות וודקה בלי להיבהל, אבל כן במידה, בתבונה, ובאיזון, כמו בכל דבר אחר בחיים.

למה אנשים כל כך אוהבים וודקה?

כי אפשר לערבב אותה לקוקטיילים מדהימים, בשפע של טעמים, כמו שזיו מנור יראה לכם בסדנאות הקוקטיילים באירועים שלכם. כך, למשל, אפשר להכין אותה עם פירות אדומים וירוקים, מתוקים או חמצמצים, ואפילו לערבב אותה עם חלב.  מה יש. איפה זה כתוב שאסור.

כל עוד אתם נותנים למשקה שלכם את הטאץ' האהוב עליכם, יש לכם משקה מושלם וכיפי. אנחנו נדבר על זה קצת יותר בהרחבה בסדנאות הקוקטיילים, בהן תלמדו לתת דרור ליצירתיות שלכם וביחד נכין משקאות מכל הסוגים וכל הצבעים. מתי בפעם האחרונה היה לכם אירוע כזה מקפיץ ומגניב?

עכשיו בואו נעיף כמה מיתוסים מיותרים לחלוטין על וודקה

נכון שוודקה מזוהה במיוחד עם רוסיה וכמה מדינות מזרח אירופאיות, אבל היא פופולרית לא פחות גם בארצות הברית ובישראל.

אבל למרות כל הפופולריות של המשקה המדהים הזה, הוא עדיין אינו מובן לגמרי.

אז בואו נדבר רגע על כמה מיתוסים שחובה להעיף אחת ולתמיד, ונחליף אותם באמת:

לכל הוודקות יש אותו טעם

זה כנראה המיתוס הכי נפוץ והכי לא נכון. חלק גדול ממנו מגיע מהתפיסה השגויה שלוודקה אין באמת טעם מובהק. אבל האמת היא שוודקות קלאסיות, בעיקר אלו שמגיעות ממזרח אירופה, הן הרבה יותר חזקות וחוגגות את חומרי הגלם שלהן מסוגים אחרים של וודקה.

אם, למשל, תשתו וודקה רייקה איסלנדית, או וודקה מונופולובה מפולין, סביר להניח שתרגישו את ההבדלים, גם אם הם עדינים.

וודקה מומלצת

ככל שהוודקה יותר מזוקקת, כך היא טובה יותר

זה פשוט לא נכון. ראשית, כל חברה מגדירה באופן מדויק את רמת הזיקוק של הוודקה שהיא מייצרת, וכל מזקקה עובדת אחרת.

ואם וודקה מזוקקת יותר מדי, היא מגיעה עם סיכון שכל הטעם, הארומה והאופי של מרכיבי הבסיס פשוט יתנדפו, ומה שיישאר לכם זה רק אלכוהול טהור.

כל וודקה מיוצר מתפוחי אדמה

נכון שאפשר לזקק וודקה מתפוחי אדמה, אבל אפשר להכין אותה כמעט מכל רכיב אחר. סוגים רבים של וודקה מיוצרים משיפון, תירס, חיטה, ענבים או דגנים.

כדי להכין קוקטיילים מעולים, לא צריך לקנות את הוודקה הכי יקרה

כמו שתלמדו בסדנאות הקוקטיילים של זיו מנור, אפשר לערבב וודקה עם טוניק או טיפת לימון, ולהכין משקאות עם ממש מעט מרכיבים שמדגישים את הטעם של הוודקה, או מעדנים אותו. הנקודה היא שהחיים קצרים מכדי לשתות וודקה לא טעימה.

ככל שהוודקה יקרה יותר, כנראה שהיא טובה יותר

לא רק שזה לא נכון לגבי וודקה, זה לא נכון גם לכל כך הרבה תחומים אחרים בחיים. מחירים מבוססים יותר על מיתוג, תדמית ושיווק מעולה מאשר על איכות המוצרים.

השיטה הטובה ביותר למצוא את נקודת המחיר והבקבוק הנכונים לטעמים ולחוויות שלכם היא פשוט להתנסות. לטעום כמה שיותר סוגי וודקה, בטווחי מחירים שונים, ולהחליט איזה טעם הכי טוב לכם.

מזמינים סדנת קוקטיילים ומשדרגים את האירוע לרמה אחרת לגמרי

אז זהו, עכשיו, כשיש לכם את כל המידע על המשקה שאתם כל כך אוהבים, זה הזמן לארגן את האירוע שלכם, להזמין את זיו מנור שינחה את סדנת הקוקטיילים שלכם, וללמוד איך מכינים כמה משקאות מגניבים.

עם אווירה כיפית, שעשועונים היתוליים, כמה מתכונים וים של צחוקים, אנשים הולכים לדבר על האירוע שלכם עוד הרבה, הרבה זמן.

סדנת קוקטיילים איכותית של זיו מנור עם חבילת אלכוהל במתנה

ממה עשוי אלכוהול

דברו איתי