טיפים לשילוב גבינות ויין

נגן וידאו אודות סדנת יין

לשיחת הכרות וללא התחייבות

צרו קשר: 052-2457-843

טיפים לשילוב גבינות ויין –  סדנת יין עם זיו מנור חובבי אוכל טוב לא מוותרים על משקה נכון לצד המנה שלהם. נהוג לסווג משקאות לפי היחס שלהם לארוחה – משקאות שטובים לפני הארוחה נקראים אפריטיף (אֶקְדָּם בעברית) ואלה הטובים יותר אחרי האוכל נקראים דיז'סטיף (אֶפְטָר בעברית).

ישנו משקה אחד שפיתח מערכת יחסים ענפה עם המטבח, זהו היין. סוגי יין מסוימים מעולים בשילוב עם מאכלי המנה העיקרית, כמו בשר ודגים. אחרים טובים למאכלי גבינות ויש יינות קינוח מובהקים – טעמם מתוק והשילוב שלהם עם מנות אחרונות משדרג באופן מפליא את טעמו של הקינוח שהיין מוגש לצידו.

סדנת יין
סדנת יין

השילוב הקלאסי – גבינות ויין

אין מי שלא טעם או שלא מכיר את השילוב הנכון בין יין וגבינות. שני עולמות הטעם העשירים יוצרים מפגש טעמים שלא ניתן לעמוד בפניו. למחפשים אחר חווית טעמים מושכלת ונכונה צפוי אתגר לא קטן – עליהם להצליח לעשות שלוש בחירות נכונות:

  1. למצוא ולהגיש את מבחר הגבינות הנכון, כזה שיהיה נוכח בפני עצמו.
  2. לבחור את סוג היין או מספר סוגי יינות שיהיו בולטים ונוכחים בטעמם.
  3. לעשות את ההתאמה הטובה והמעניינת ביותר בין עולם היין לטעמי הגבינות.

מספר עצות לבחירה והגשה של גבינות לצד היין ע"י זיו מנור אמן אלכוהול המציע סדנאות אלכוהול לכל סוגי האירועים. 

איך מחשבים את גודל המנה לערב גבינות?

פעמים רבות נגיש מגש גבינות כמתאבן לפני הארוחה או כמנה אחרונה, בשני המקרים כדאי לדאוג למנות של 100-120 גרם לאורח. במקרים בהם הזמנתם אורחים לערב שכולו גבינות ויין, הצטיידו ב- 200 גרם גבינות לאדם.

באיזו טמפרטורה מגישים?

מומלץ ורצוי להגיש גבינות בטמפרטורת החדר. הוציאו אותן מהמקרר כארבעים דקות לפני הגעת האורחים, כך תבטיחו שהטעם שלהן יהיה מלא והמרקם נכון.

אילו סוגי גבינות כדאי לשלב יחד?

לא ניכנס לפירוט מדויק של סוגי הגבינות, אבל נציין שכדאי לתת במה למגוון טעמים רחב ככל הניתן. פלטה מעניינת תכיל גבינות קשות, חצי קשות ורכות – המרקמים השונים יוסיפו עניין ויגרו את האורחים להמשיך במסע הטעימות. גם בחריפות הגבינות כדאי להוסיף גיוון ועניין.

יש האוהבים לשלב גבינות מסוגי חלב שונים: בקר, באפלו, כבשים ועיזים. אחרים נוהגים להחליט על נושא מוגדר לערב הטעימות ולהגיש גבינות מסוג חלב אחיד.

עוד נושא שכדאי לשים עליו את הדעת, הוא מראה וצבע הפלטה שמוגשת לאורחים. גם כאן תוכלו לתת דרור ליצירתיות ולאופי האישי שלכם ולהחליט האם להגיש גבינות בפלטת צבעים אחידה ולהתקדם עם הצבע במהלך הערב או לתת לאורחים מגוון צבעים ססגוני שנע מלבן ועד לגוונים הכהים של כחול וירוק.

איך בוחרים את סוג היין הנכון?

יין הוא משקה אוניברסלי. ככלל היינות האדומים טעמם חזק ובולט יותר והלבנים עדינים וקלים. גבינות משתלבות עם יינות אדומים ולבנים, כאשר נהוג לבחור בסוגי היין האדומים לגבינות בעלות טעם חזק וביין לבן לגבינות העדינות.

גם בשאלה של בחירת יין יש יותר מדעה אחת – נציג כל אחת מהן בקצרה:

  1. יש הטוענים שגבינות בעלות טעם דומיננטי וחריפות חזקה יש לשלב עם יין פשוט. מצדדים בגישה זו רוצים להשיג מצב של איזון טעמים – לחסוך מהחיך התלבטות ולאפשר לו להתמקד בטעמן החזק של הגבינות הדומיננטיות שנבחרו.
  2. גישה שונה בתכלית גורסת כי יין דומיננטי וחזק הוא השילוב הנכון לגבינות בעלות הטעם הבולט ביותר. הרעיון הוא להגיע לשילוב ייחודי של טעמים שבדרך אחר לא ניתן להשיג.
  3. רבים מחזיקים בדעה שיש לבחור את שני המרכיבים של ערב הטעימות באופן בלתי תלוי – יינות שאוהבים ללא תלות בגבינות שמעדיפים. שילוב כזה יכול להניב בוקה טעמים ייחודי ומפתיע.
סדנת יין
יין וגבינות

מעוניינים לשמוע על סדנת קוקטיילים או על סדנת יין או סדנת אלכוהול עם מגוון גבינות? בואו נדבר על זה 📞 0522-457843

סדנאות יין חווייתיות עם זיו מנור - הנאה מושלמת